Thursday, July 11, 2013

Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS)

Crite yg tersimpan lama dlm draft...baru smpt publish...ok happy reading friends!

Nak dijadikan cerita, semalam 11hb Julai 2013, hari ke-2 berpuasa, adik bongsu kc >>che nur hasanah mendaftarkn dirinya ke Kuis...Cn dapat asasi pengajian islam slama 1 tahun...So kc pon join lah fmly pegi hantar che nur...maklumlahh cn ni anak bongsuu...dia plak mmg lama duk rumah..pernah dlu duk asrama masa form 1...sbb abah kena pindah grik, so rumah jauh dari sekolah...tak boleh berulang alik..terpaksa duk asrama...

Che nur ni mmg baik...mudah tolong org...kc sndiri pon byk minta tlg dia..bila dia x stay kat rumah mmg rasa sgtt rinduu...tp demi tuntutan ilmu kami smua relakan...utk kejayaan cn jugakk...

2 hari sebelum cn pegi kuis...kc tlg kemas baju2 diaa...hehe...rasa sronok kemas2 camtu sbb teringatkan waktu belajar dlu2...rasa rinduu sgt...kat apartment dia td pon kc kemas kn smua baju2 dlm almari dia...hehe....

Kc nk citer sikit pasal kuis nii..first time masuk kuis terus jatuh cintaa...kuis ni ipts...mmg fokus pada ISLAM...Mana nk carii asasi dlm bidang agama islam nii...Kc dah survey stakat nii...kalo nk masuk bidang agama islam kena masuk tingkatan 6...kebanyakan univerisiti tawarkan pengajian islam utk diploma n ijazah sahaja...xder yg tawarkan asasi kecuali UIA...UIA ada tawarkan asasi..tp asasi tu boleh jadi 1 tahun or 2 tahun...ikut pencapaian student...pulak tu...kos di UIA smua 5 tahun...laamaa & sgt amik masaa...so pilihan terbaik yg kami rasa terbaik ialah kuis....

kc doakn yg terbaikk utk che nur...gud luck sis...kuis dekat jer ngan rumah..nnti boleh slalu balik...hehe...sbb kami smua rinduu kat cnur...ok byeee...

2 comments:

Anonymous said...

Ketua Belia MCA Gombak YIP JIUN HANN, Phone: 03-6274 5352
Berkenaan bapa U (YIP KUM FOOK, MCA GOMBAK) bertiga, Empat Isteri dan kaya, itu hal U sendiri,
Mengapa U cuba Menbangkitkan Nama NABI MUHAMMAD S.A.W. bagi menburukkan nama kebaikannya. U cuba ingat memalukan Muslim?
Yip Jiun Hann, U bukan Muslim kami harap jangan menyetul hal Agama Muslim dan kebaikan NABI MUHAMMAD S.A.W.
Kalau tidak kami akan ajar U seperti perkara yang terjadi di U.S.A

Kami Yang Benar,
RAKYAT GOMBAK

Jan Chokie said...

Tumpang Tanya ..Kuis pentingkan agama kan..klo tak pandai agama Islam mcm baca jawi semua tu boleh tak masok Kuis??diterima tk??

Post a Comment

Utusan rindu buatku <3